2019-08-23 14:00Pressmeddelande

Tekalender med 24 sorters te i lösvikt

Kahls TekalenderTekalender med 24 sorters lösviktste

Förra årets succé år tillbaka. I år med nya smaker och och ett informationshäfte med fakta om alla 24 ­teerna i årets kalender. Dessutom bjuder vi på rim för varje dag samt en möjlighet att betygsätta teerna, så att du kommer ihåg dina favoriter, när du går till te-affären för att skaffa mer.

Alla teerna I tekalendern finns att köpa i lösvikt hos ­välsorterade ­tebutiker.

Tekalendern innehåller ett brett sortiment av både svart te, grönt te och rooibos. Allt från julinspirerade teer till bästsäljande klassiker, både smaksatta och rena teer. Kalendrarna innhåller även en tesil för ­lösviktste. Varje dag får du 4 g te vilket räcker till två koppar te. Du kan njuta av dem helt själv eller dela med någon du tycker om. Med tekalendern får du njuta av ett nytt te varje dag ända fram till dopparedan. Det är samtidigt en uppskattad present och ger du bort den har du strax en tevän för livet.

Aldrig har väl väntan på julafton känts så kort och välsmakande.

Kahls Kaffe AB är ett familjeföretag i Göteborg med anor sedan 1911. Kahls producerar och säljer kaffe, te och choklad och därtill hörande produkter. Vi erbjuder även espressomaskiner, kaffeautomater samt vattenkylare från erkända tillverkare, med tillhörande serviceavtal.

Ebba Hellqvist
Produktutvecklare