2020-03-25 07:54Nyheter

Single Estate Teabags från Sri Lanka

Nya påsteer från Sri LankaSingelpackade påsteer från The Golden Valley of Ceylon Tea

Kahls lanserar nu en helt ny serie ekologiska och Fairtrade-certifierade teer i singelpackade tepåsar.

Teerna i den nya serien kommer från Norwood Tea Estate, som ligger i ”The Golden Valley of Ceylon Tea”.

Varje tepåse är förpackad i ett eget litet kuvert för bästa smakupplevelse och hygienisk trygghet, inte minst viktigt i dessa tider, när man vill vara säker på att ingen annan fingrat på den tepåse man skall stoppa i koppen. De går utmärkt att dricka rena, men är framtagna för att även passa dig som dricker ditt te med mjölk. Ett te för flera ändamål helt enkelt. När du snabbt vill ha en riktigt god kopp te men inte vill kompromissa med kvaliteten.

Kahls singelpackade påsteer lanseras i de tre populära smakerna Svenska Bär, Svarta vinbär och Citron med Ceylonteer från teälskande Sri Lanka. Varje förpackning innehåller 20 st singelpackade tepåsar.

Ämnen: Te

Ebba Hellqvist