2020-03-06 14:30Bloggpost

Vi har fått de första proverna på årets First Flush

Provsmakning första plockningen årets First FlushProvsmakning årets First Flush 2020. Två sorteringar, första plockningen.

Vi har nu fått de första proverna på årets First Flush. I veckan var vår leverantör här på Kahls och överlämnade prover från den första plockningen personligen. Prover som vi avsmakade tillsammans.

Vi inväntar nu en andra plockning som sker i nästa vecka, om allt går som det ska. Vi har en ganska tung arom på teet i år, lite tyngre än föregående år. Detta beror på den högre mängden regn som har fallit denna vintern. Nu väntar vi med spänning på de nya proverna, som vi hoppas skall vara precis så som vi önskar oss dem.

Ämnen: Te

Ebba Hellqvist