2020-02-07 15:38Bloggpost

I väntan på de första knopparna

Hur kommer årets upplaga av den unika First Flush-boxen att se ut?Hur kommer årets upplaga av den unika First Flush-boxen att se ut?

First Flush-uppdatering 2020-02-07
Vädret i Darjeeling är fortsatt kallt med temperaturer runt 4-5 grader. Plantaget Pubong, som Kahls First Flush kommer från har fått mycket regn, så vi hoppas på en bra utveckling den kommande veckan.

Enligt prognosen så bör de få lite högre temperaturer i nästa vecka. Då skulle buskarna kunna starta utveckla knoppar redan om en knapp vecka, så nu börjar det bli riktigt spännande.

Medan vissa här på kontoret går och väntar på de första knopparna i Darjeeling, sysselsätter vi andra oss med att spekulera i hur designen av 2020 års utgåva av deb unika First Flush-låda kommer att se ut.

Ämnen: Te

Ebba Hellqvist